20.10.09

(2) Comments

De Swinxs hacken

Annet Smith

Al enige tijd geleden (in april vorig jaar om precies te zijn) schreef ik iets over de Swinxs, die toen net op de markt kwam. Eigenlijk dacht ik dat het apparaat een stille dood gestorven was, maar vandaag stuurde Jilles Groenendijk me op Twitter een link naar een filmpje met zijn beide zoons en een Swinxs in de hoofdrol.

De Swinxs is een spelcomputer die zowel binnen als buiten te gebruiken is en via RFID tags en bijgeleverde armbandjes vooral kinderen moet stimuleren om ook lichamelijk actief te gaan gamen. En nu blijkt dit apparaat ook programmeerbaar te zijn, want Jilles heeft er een eigen spel bij ontwikkeld met kaarten waarmee kinderen de tafels kunnen leren. Zijn zoons van 7 (Jelle en Jurre) demonstreren hoe het allemaal werkt. Al met al een knap staaltje werk. Ik vraag me meteen af wat voor spellen je er nog meer allemaal mee kan maken. Suggesties in de comments graag!



Bookmark and Share
2 Responses to "De Swinxs hacken"
Jop said :
dinsdag, 20 oktober, 2009
Hallo, ik ben Jop (een van de mensen achter Swinxs) - we zijn momenteel zelf bezig om een aantal educatieve spellen te ontwikkelen, maar vinden het geweldig dat bv Jelle, Jurre en Jilles een hele coole game hebben gemaakt. Ook Kennisnet is momenteel ihk van het project 'Leren van de Toekomst' aan het kijken naar de educatieve mogelijkheden van Swinxs.


Via de developers site is het mogelijk om de SDK te downloaden. Je kunt ook gebruik maken van de emulator om games te testen: http://developers.swinxs.com/en/community/home.php?PHPSESSID=h41s9fsc8tuki1rfnu7mhti2r3

Dus als je goede idee├źn hebt, dan horen wij dat heel graag!
Annet said :
woensdag, 21 oktober, 2009
@Jop Bedankt voor deze aanvullingen! Heel fijn om te lezen dat ook de bedenkers van Swinxs de educatieve mogelijkheden van het apparaat aaan het onderzoeken zijn. Ik hoop dat er in de toekomst meer gebruik kan worden gemaakt van de Swinxs in de school.

Een reactie plaatsen