13.11.11

(0) Comments

BYOD in het onderwijs

Annet Smith

,

Voor wie niet weet wat BYOD betekent: dat staat voor Bring Your Own Device, oftewel, neem je eigen gadget mee naar je werk of naar school. Een hot item de laatste tijd. Steeds meer cursisten en ook docenten hebben hun eigen laptop, tablet, mobiele telefoon die ze ook graag op school willen kunnen gebruiken om mee te leren. Ga je dit als school dan faciliteren of verplicht je mensen te werken met de spullen die jij wilt ondersteunen?
Vandaag kwam ik een interessant artikel tegen dat ingaat op de mythes die rondom BYOD aan het ontstaan zijn en die ervoor zorgen dat organisaties nog niet de stap nemen om dit te faciliteren. Het artikel "7 myth about BYOD debunked" beschrijft 7 mythes en weerlegt deze met heldere argumenten en links naar artikelen met oplossingen. Zo is er de mythe dat cursisten sneller afgeleid zullen worden als ze hun eigen spullen op school mogen gebruiken, of de mythe dat je als docent alles van de techniek moet weten om het goed te kunnen inzetten. Zeer het lezen waard als je ook nadenkt over dit toch wel lastige vraagstuk of als je mensen ervan wilt overtuigen dat we in onderwijsland ook met deze trend aan de slag moeten. Hoe je ermee aan de slag kunt gaan staat aan het eind van het artikel:
So how can schools get started? As the administration, staff, and, hopefully, parents consider BYOD, it is essential that they revisit the vision and core values of their schools and engage their faculty in discussions about how today’s students learn and how the devices they own might support that learning. This should include discussions surrounding sound pedagogy that engages students, fosters creative thinking and problem solving, and honors personal passion. 
Bookmark and Share
0 Responses to "BYOD in het onderwijs"

Een reactie plaatsen